Achtergrond

Een succesvolle introductie van mobiele apparaten vraagt om een doordachte uitrol. Een uitgiftesessie kan hieraan bijdragen. Tijdens deze sessie kunnen de laatste specifieke instellingen worden doorgevoerd, maar zij kan ook ingezet worden voor een gebruikerstraining. Wat is de visie achter de inzet van mobiele apparaten en welke doelstellingen worden ermee beoogd?  Ook thema’s als beveiliging en arbo komen aan bod om medewerkers goed op weg te helpen bij een effectief gebruik van hun mobiele apparaat. Deze voorbereidende sessies dragen sterk bij aan de adoptie en de efficiency van mobiel werken.

Programma

Het programma van een uitgiftesessie is zeer afhankelijk van de wensen van de organisatie, maar bevat veelal de volgende componenten:
korte toelichting op de visie van mobiel werken als kick off;

  • uitpakken van de apparatuur en uitleg over de bijbehorende onderdelen;
  • eerste kennismaking en instellen/overzetten indien gewenst;
  • gebruikstraining;
  • beveiliging en arbo.

Resultaat

Aan het einde van deze sessie kunnen uw medewerkers direct aan de slag met de apparatuur.

Tijdsinvestering

Afhankelijk van de uiteindelijke invulling kan deze training minimaal 2 uur tot maximaal 8 uur duren. Sommige klanten hebben ervoor gekozen om de 8 uur op te splitsen in twee dagdelen met twee weken tussentijd (bij tablets).

Voor wie?

Bedrijven die regelmatig mobiele apparatuur verstrekken aan medewerkers waarbij extra uitleg benodigd of gewenst is.

Locatie

De training kan naar wens op uw eigen locatie, een locatie van ons of op een willekeurige andere locatie gegeven worden.

Aantal deelnemers

We werken met groepen van maximaal 8 cursisten.

Voorbereiding

Van tevoren vindt er een vooronderzoek plaats naar de gewenste opzet van de sessies en naar de software- en hardwarecomponenten die in de training behandeld worden. Dit gebeurt veelal in nauwe samenwerking met eigen ICT helpdeskmedewerkers, zodat ook zij goed op de hoogte zijn van wat er besproken wordt.